Kamasz szerelem

 2014.02.20. 17:38

Őrülten szerelmes voltam Lilkába. Gyönyörűséges, fekete hajú teremtés volt. Örök szerelmet esküdtem neki, mert feltett szán­dékom volt imádni őt úgy két-három hétig. Szerelmemnek számos tanújelét adtam, s a világon minden nő már rég megpuhult volna, de nem ez a fekete hajú ördögi szépség! Mindent kevesellt, mert tudta - a bestia! - hogy a folyóra járok és a mélybe meredek. A fiúk azt mondták neki, hogy a szerelemből a folyóba fogok ugrani. Én ugyan a halakat kerestem, de akár vízbe is fúlhattam volna. Erre ő elújságolta az egész üdülőben, hogy van egy fiú, aki az iránta érzett szerelemből ma-holnap kész a folyóba ugrani. Mivel azonban nem ugrottam, ter­mészetesen fel volt háborodva, és szemrehányásokkal halmozott el, hogy kompromittáltam őt, szégyenbe hoztam és most nevetnek rajta.

Ezt a mulasztást bepótolandó, valamint azért, hogy megmutas­sam neki: majompofám ellenére képes vagyok hősi tettekre, rendkívüli cselekedetre szántam el magam. Az ő tiszteletére tanúk jelenlétében megettem egy kiló cseresznyét magostul! E nagyszerű és megnyerő tett magát Kleopátrát is meglágyította volna. Így azután jogosan vártam jutalmamul egy bájos mosolyt vagy örömteli csodálatot.

- Remélem, most már viszonozza az érzéseim - kérdeztem (Lengyelországban a háború előtt a kamaszok már nem tegeződtek, mint a kisebb gyerekek)

Erre Ő: - Azt hiszem, nem.

- Neeem? És tudja, hogy én mit tettem Magáért?

- Nem foglalkoztatnak az apró pletykák...

- Apró pletykák? Tudja-e, hogy...

- Nem is érdekel!

- De Lilka! Én megettem Magáért egy kiló cseresznyét magostul!

- Ó, micsoda nagy esemény! És Maga - Maga tudja-e, mit tett értem Lali?

- Melyik Lali?

- A szemüveges.

- Megvetem őt!

- Ez esetben egy hőst vet meg!

- Még hogy hőst!

- Igenis! - pattant fel, és rám nézett csillogó szemmel. - Tudja meg, hogy Lali megette a művirágot a kalapomról, méghozzá szalagostul!!!

Megsemmisültem. Igen, ez a majom Lali túltett rajtam szerelmi őrületében. Lali fiatalabb volt nálam, s persze egészségesebb gyomrú. De hát az én tettem sem volt akármi! Ó, ha tudtam volna, én is megpróbáltam volna ugyanezt, de Lali, sajnos, gyorsabb volt. A nagy hatás érdekében, na meg azért, hogy legyőzzem, nekem most már Lilka gumicsizmáját kellett volna megennem, ami, tekintve, hogy a kisasszony tizenkét éves volt, egyál­talán nem tűnt apróságnak...

/Komel Makuszynski regénye nyomán/

 

Ma is légy lovag!

A fenti írás hőse különös módon értelmezte a lovagi udvarlás szabályait. Maga a lovagi eszmény azonban egyáltalán nem régi­módi dolog. Minden korban léteznek olyan viselkedési normák, ame­lyek az őket megtartó férfit „lovaggá ütik”. Így te is megtanulhatod, mit kell tenned, milyen magatartást kell kialakítanod ahhoz, hogy a lányok komoly és megbízható srácnak tartsanak.

Íme néhány tanács:

- úgy viselkedj, hogy a lánynak ne legyen egy percnyi kételye az iránt, bemutasson-e a szüleinek (persze, még nem mint vőlegényt);

- érdeklődj ügyei iránt, emlékezz rájuk; ha tegnap dolgozatot írt, ma kérdezd meg tőle, hogyan sikerült;

- ha egyszer már mondta, hogy a vanília fagyit szereti, ne hozz neki epreset;

- ha gondban van, lehetőségeid szerint ajánld fel segítségedet, és ha valamit megígértél, tartsd is meg;

- ha buszról, villamosról száll le, nyújts neki kezet, ha éppen tócsába akar lépni, figyelmeztesd, ha a „keskeny pallón” kell átmennie, segíts neki, egyszóval „viseld gondját”;

- ha valami miatt nem tudsz elmenni a megbeszélt időpontra, feltétlenül értesítsd őt;

- légy kész bizonyos „erőfeszítésekre” az érdekében; ha gyenge pontja a matek, tanulj vele, ha szeret kirándulni vagy biciklizni, tarts vele még akkor is, ha ez nem a te legkedvesebb időtöltésed (hátha azzá válik?);

- amikor társaságban vagytok, egy kicsit mutasd ki, hogy törődsz vele: elsőnek neki hozz kólát a büféből, ha súlyos holmija van, segíts cipelni, add rá a hátizsákját, ha kilyukadt a gumibelsője, ragaszd meg; nagyon jól fog neki esni, hogy mások előtt is kimutatod a rokonszenvedet;

- egy-egy alkalommal örvendeztesd meg valami aprósággal, nem is a pénzen vett ajándék okoz igazán örömöt, elég, ha hozol neki egy különleges erezetű kavicsot, szép tobozt, útközben összeszedett mezei virágcsokrot vagy azt a könyvet, amit éppen elolvastál, és nagyon tetszett. Legyen közös az élmény!

 

Tudom, hogy mostanság az iskolában uralkodó szokások és divatok egy kicsit mások - a fiúknak és a lányoknak minél több „skalpot” kell összegyűjteniük ahhoz, hogy felnézzenek rájuk és jó fejnek tartsák őket.

De ily módon igazi, bensőséges barátságra nem lehet szert tenni. Ez pedig - akár bevallják maguknak a skalpgyűjtők, akár nem - minden ember legmélyebb szükséglete.

Címkék: szerelem lovagiasság párválasztás figyelmesség lány-fiú kapcsolat

A bejegyzés trackback címe:

https://bogarklub.blog.hu/api/trackback/id/tr775824416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása