A testvérmérleg

 2014.02.12. 14:59

A 13 éves Peti és a 10 éves Misi között szinte szünet nélkül folyik a harc. Sőt, a verekedés legelszántabb fázisában Peti ki szokta zárni Misit közös szobájukból. Amikor megismerkedtek a „testvérmérleg" nevű játékkal, nehe­zen bár, de ráálltak, hogy elkészítsék saját mérlegüket.

Először Misi sorolta fel a vádakat:

  1. Peti kizár engem a szobánkból.
  2. Amikor Peti barkácsol, mindenért engem küld, mindig megkér engem erre-arra, de amikor nekem van szükségem valamire, Peti nem hallja meg.
  3. Ha valaki kikezd velem, Peti mindig biztat: „Add vissza neki!'', és én ezt nem szeretem.

Utána következett Peti:

  1. Mindig hülyéskedik, amikor leckét írok, és ez engem zavar. Ugrál és buta reklámdalokat énekel.
  2. Nagyon lassú mindenben - evésben, öltözködésben... Ez nagyon idegesít.
  3. Utánoz vagy csúfol. Például ha mondok neki valamit komolyan, azt válaszolja: „Igenis, tábornok úr!” Néha egyáltalán nem lehet vele beszélni.

Most következett a játék második része - hisz minden mérlegnek van először egy „tartozik", azután pedig egy „követel" oldala. És ez a rész sokkal érdekesebb - ugyanis ekkor mindenki a másik erényeiről beszél.

Misi:

  1. Peti mindig megvéd. Többször előfordul, hogy valaki belémköt, a múltkor is az uszodában, és Peti elintézte. Mellette biztonságban vagyok.
  2. Néha Peti segít a leckében, ha valami nehezebb van, ilyenkor nem kell sokáig könyörögni, sőt, néha magától megtanít valami újra. Amikor elkezdtük a törteket, egyedül én tudtam az osztályban, mi az, mert Peti már elmagyarázta.
  3. Ha megütöm vagy megvágom magam, Peti ellátja a sebem. Ért hozzá, mert volt már elsősegélynyújtáson.

Peti:

  1. Együtt játszunk, ez jó.
  2. Ha valamin töprengek, elmondom Misinek, néha van használható ötlete.
  3. Ha elfogy a heti pénzem, Misi mindig ad kölcsön. Én is neki. Mindegyi­künknek külön zsebpénze van, de a szobában minden közös.

Amikor a fiúk összehasonlították egymással a testvérmérleg két olda­lát, a következő eredményre jutottak:

Misi szerint Petiben 75 százalék a jó és 25 százalék a rossz.

Peti szerint Misiben 70 százalék a jó és 30 százalék a rossz, majd módosította az eredményét 75-25 százalékra.

Megkérdeztem, szerintük mi a lényege ennek a játéknak. Azt mondták: nagyon hasznos, mert már tudjuk egymásról, kinek mi a jó és a gyenge oldala. Tudjuk, ki mit akar a másiktól. Végül Misi hozzátette: ez a mérleg többet segít, mintha beárultam volna Petit anyunak.

A végén még szóba hoztam egy érdekes dolgot: vérmérsékletük különbségét.

Peti mindenben gyors, de könnyen „felkapja a vizet". Misi ellenkezőleg - lassú, de türelmesebb is. Ez a különbség nagyon hasznos és tanulságos lehet a számukra, elősegíti ugyanis a másik ember másságának a megértését és tiszteletben tartását. Peti önuralmat tanulhat Misitől, Misi ügyességet Petitől.              

Mivel a klubban esetleg ritkán vagytok együtt a testvéreitekkel, a szöveg olvasása után beszéljétek meg egymással a módszert, ki-ki elkészítheti a saját „tartozik-követel" rovatát, és csak otthon vonja be a testvérét a játékba. Az elkészített mérlegről és a testvéri kapcsolatban esetleg bekövetkező válto­zásokról érdemes majd szót váltani valamelyik következő találkozón.

Bizonyára többen azt gondolják most: „dehogy akarja majd a testvé­rem játszani velem ezt a játékot. Azt fogja mondani, hogy hülyeség az egész, hagyjam őt békén!" Mégis, ha a testvéred idősebb és erősebb nálad, ha rend­szerint te húzod a rövidebbet, hidd el, neki is jobb lenne, ha véget érne a testvérharcotok. Neki is - bár nem mutatja - szüksége van a békére, a szeretetedre, az elismerésedre, az elfogadásodra.

Címkék: önismeret testvérekkel való kapcsolat személyiségbeli különbségek

A bejegyzés trackback címe:

https://bogarklub.blog.hu/api/trackback/id/tr775811118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása